Semakin berilmu seseorang, seharusnya ia semakin tahu akan tanda-tanda Kebesaran Allah SWT, maka seharusnya pula ia semakin beriman kepada-Nya, semoga kita bagian dari orang-orang itu, Amin.

Selasa, 07 Oktober 2014

Ya Allah jika aku...

ya ALLAH jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-MU
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU . . . .

ya MUHAIMIN jika aku jatuh cinta
... jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku pada-MU

ya ALLAH jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-MU
agar tidak jatuh aku kedalam cinta semu

ya RABBANA jika aku jatuh hati
jagalah hatiku agar tidak berpaling dari hati-MU

ya RABBUL IZZATI jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-MU

ya ALLAH jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
agar tidak lalai aku merindukan syurga-MU

ya ALLAH jika aku menikmati cinta kekasih-MU
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat disepertiga malam terakhir-MU

ya ALLAH jika aku jatuh hati pada kekasih-MU
jangan biarkan aku tertatih dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU

ya ALLAH jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan ridu abadi hanya kepada-MU

ya ALLAH, ENGKAU mengetahui bahwa hati-hati ini tlah berhimpun dalam cinta pada-MU
tlah berjumpa pada taat pada-MU
tlah bersatu dalam dakwah pada-MU
tlah berpadu dalam syariat-MU

kokohkanlah ya ALLAH ikatannya
kokohkanlah cintanya
tunjukilah jalan-jalannya
penuhilah hati-hati ini dengan nur-MU yang tiada pernah pudar
lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU
dan keindahan bertawakal di jalan-MU

Aamiin....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar